marți, 9 august 2011

Lumea interioara - lumea exterioara

pe gânduri....

2 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Cristina,
Fereastra pe care o am în minte nu este cea a casei în care locuiesc. Este și ea, într-un fel, dar nu definitoriu.
Când spun „fereastra mea” , îmi vine imediat în minte dreptunghiul împărțit în două al luminii dinspre grădinița cu flori a copilăriei. Casa părintească!
Acolo am văzut-o deschizându=se către prima dimineață de adolescentă îndrăgostită.
Acolo mi-am citit primele scrisori. Și poemul pe care îl păstrez și astăzi, învechit, dar parfumat!
„Ceasornic„ spui? da, mă gândesc la ceasul mare, cu o umbrelă deasupra. Era pe masa bunicului dinspre mama. Ceas de ceferist! Cu el , am învățat mersul timpului. Și clipa.
Cu el s-a dus copilăria.
Copacul?
Este mesteacănul de dincolo de fereastră.
Cu el îmi mângâi primăverile, și verile, și culorile toamnelor , și albul zăpezii.
Fereastră, copac, ceasornic- un univers, viața însăși.
Iată comunicarea, dragă Cristina!!
Trăim printre obiecte, le dăruim mult/puțin din sufletul nostru, luăm de la el eternitatea clipei!

Cristina spunea...

@Incertitudini: Au fost niste cuvinte ce mi-au venit in minte intr-o clipita, mai ales ca patul il am langa fereastra, pe noptiera am un ceas vechi. Iar fereastra e pe trei sferturi acoperita de un tei batran.
Fereastra, copacul, ceasornicul sfetnicii mei in tot acest rastimp...
Foarte frumoasa istoria acestor obiecte, data de nostalgia anilor sub spectrul descris de dumneavoastra!