joi, 4 martie 2010

Tema de gandit


Astazi am primit la scoala o tema destul de interesanta, de la profesoara de romana. Subiectul suna cam asa: Elevul este obiect sau subiect al sistemului de invatamant?
Consider ca ideal ar fi ca elevul sa constituie subiectul central al educatiei. In unele cazuri insa nu este asa. Elevii sunt folositi ca simple pretexte pentru asa-zisa desfasurare a procesului educational. Acestia nu isi pot exprima optiunea privind o materie preferata care il va ajuta in viitoarea sa cariera. La mijloc sunt in joc, datorita sistemului, orele profesorilor care trebuie sa iasa la numar.
Un exemplu graitor ar fi ziua de astazi, cand normal ar fi trebuit alese optionalele pentru clasa a 12-a. Din 6 optionale, 4 au fost obligatorii, impuse de catre profesori, pentru a-si completa catedra. Au ramas doua la alegerea noastra, iar alegerea a fost cat se poate de proasta din partea colegilor mei. Vor vedea de ce abia la anul cand va fi mult prea tarziu. Cat de tampit poti fi sa nu alegi un obiect la care dai teza si in trunchiul comun ai doar o ora? Doar asa din ambitie... Cu siguranta se vor vedea si consecintele. S-a ales in schimb alt optional, ca e mai interesant, vine profesorul la si jumatate si sta degeaba...
Multe mi-au dat de gandit astazi...
Ma opresc aici.

6 comentarii:

Alex spunea...

:) pari suparata...asa eram si eu..cand eram in liceu..da, ai dreptate in ce ai spus..dar..nu e bine sa iti omori neuronii cu niste idioti..nu prea ai ce rezolva..personal.E bine ca observi dar sa nu te consumi din astea enervandu'te.Parerea mea. :)

BlackCat spunea...

Deşi iniţial vroiam să nu comentez subiectul, sistemul românesc de învăţământ e ca un schelet din dulap. E deja mort dar nu vrei să-l îngropi încă să nu iasă la suprafaţă adevărul.
P.S. Ai o leapşă de la mine http://blackcatdressedinblack.blogspot.com/2010/03/leapsa.html

Cristina spunea...

@Alex: Din cate am inteles profesorul s-a sesizat si am fost obligati sa luam, acel obiect pe care mi-l doream eu. Colegii mei nu sunt de acord, dar asta e nu poti sa ii impaci pe toti. Doar 6 din 27 am fost de acord cu el...
Nu e nimic sigur insa...

Liviu spunea...

eu nici nu am cuvinte, adica am dar nu stiu de unde sa incep, despre sistemul de invatamant din Romania. Elevul este un obiect pe care profesorii il folosesc in folosul lor, iar eu ii inteleg intr-un fel. Si mai grav insa, este ca ne mancam si intre noi. Sincer, abia astept sa scap de liceu, nu am invatat nimic bun si pot sa sustin , fara sa imi fie frica de nimeni, ca tot ce stiu este doar ceea ce am invatat singur. Oricat as vrea sa imi pastrez calmul , nu pot ... este pur si simplu o bataie de joc.

Cristina spunea...

@Liviu: Cu doar 2 exceptii, profesori care isi mai dau interesul, in rest sustin si eu afirmatia ta.

Andrei spunea...

Invatamantul romanesc este o mare mizerie. Ni se baga in cap toate rahaturile de care nu o sa avem nevoie mai incolo. Normal ar fi ca elevul sa isi aleaga cateva materii pe care sa se specializeze iar restul sa fie incluse intr-o materie numita CULTURA GENERALA. Si orele ar trebui sa se desfasoare ca cele de dirigentie.Discutand.Nu umpland zeci de table.