sâmbătă, 30 iulie 2011

De ce nu-mi place Cartarescu?


- pentru ca nu ma regasesc in scrierile sale;
- pentru ca stilul sau te face sa te indepartezi de paginile sale, ermetismul si jocul absolut halucinant de cuvinte, ma determina sa las orice carte a sa jos;
- pentru ca a reusit sa ia locul in manualele scolare, unor scriitori mult mai valorosi;
- pentru ca metaforele sale sunt goale, uneori alaturarea lor chiar obositoare;
- pentru ca am senzatia ca este beat cand scrie;
- pentru ca e doar o imagine;
- pentru ca prezenta fizica lasa de dorit...

Nu mi-as dori sa-l cunosc, unul dintre motivele pentru care nu am dat la facultate in Bucuresti. Stiu ca are multi fani si ii respect caci de gustibus non est disputandum...

2 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Mie îmi place!
Ce este în manualele de gimnaziu este total nepotrivit!
Ai cit „Nostalgia” Dar poemele de dragoste„
Încearcă , de exemplu, ”Orbitor”!
O zi frumoasă, Cristina!

Cristina spunea...

INCERTITUDINI: Poema chiuvetei in manualul din a XII-a. I-am strans mana doamnei profesoare pentru ca a stat doua ore la acest poem, daca mai statea una singura, dadeam o declaratie si plecam din clasa...
Am citit din Orbitor si din REM, mi-a pus rabdarea la incercare. "De ce iubim femeile?" nu intele, nu am rezistat mai mult de 10 pagini.Nu inteleg de ce se inghesuie lumea sa o cumpere, probabil ca atrage titlul.
"Nostalgia" nu am apucat sa o citesc.
Gusturile difera: mie una nu-mi plac romanele politiste de niciun fel si Mircea Cartarescu nici atat. In rest nu pot spune ca imi displace niciun scriitor sau gen.