vineri, 17 octombrie 2008

Citate


''Suntem memoria noastră, suntem acel muzeu himeric de forme inconstante, acea grămadă de oglinzi sparte.''Jorge Luis Borges

''Indubitabil, viata incepe cu nasterea si se termina cu moartea. Daca am intelege asta cu totii am convingerea ca modul in care ne-am trai viata ar fi fundamental diferit. Intotdeauna gasim ca scuza pentru esecurile noastre, diverse forte misterioase sau religioase. Dar iadul si raiul sunt aici, pe pamant, in fiecare zi, create de noi.''Lance Armstrong

''Cu totii stim ca suntem fiinte materiale,supuse legilor fizicii si ale fiziologiei si ca forta tuturor sentimentelor noastre luate la un loc nu e in stare sa lupte impotriva acestor legi,ci doar le poate detesta..Eterna credinta a indragostitilor si a poetilor k iubirea e mai perena decat insai moartea,acea ''finis vitae,non amoris'',care ne urmareste de secole,e o minciuna.Dar aceasta minciuna e doar desarta,nu si ridicola.Nici macar o clipa nu am crezut ca acest titan gelatinos,care a devorat in adancurile lui sute de semeni ai mei si cu care de atata timp intreaga mea specie incearca zadarnic sa innoade un oricat de firav fir de intelegere,ca el,care ma poarta orbeste k pe un fir de nisip,s-ar putea lasa impresionat de tragedia a doi oameni..dar a pleca insemna totusi a distruge o sansa,oricat de infima,poate existenta doar in inchipuire,dar ascunsa in viitor...''Solaris - Stanislaw Lem


''Ritmul metabolic al istoriei e prea rapid ca sa-l putem sesiza..E ca si cum,urmarind ciclul vietii de o zi a mustei efemere,am pierde din vedere specia si soarta ei.Totodata,ritmul metabolic al geologiei e prea lent,ca sa-l putem percepe,drept care,de la nastere si pana la moarte,ni se pare noua,care suntem prinsi doar in ritmul batailor inimii umane,ca tot ce se intampla pe aceasta planeta se reduce la ce ni se intampla noua,personal,intim,secret.Stiu toate astea,si totusi,imi vine sa-mi smulg inima din piept,stiind ca esti departe,astazi,mi se pare ca lipsa ta e cea mai mare tragedie de pe planeta..si asa este''Continental Drift - Russel Banks

''Peste 100 de ani,probabil ca toti oamenii de aici vor fi disparut de pe suprafata pamantului si se vor fi transformat in cenusa sau praf..Ma cuprinde un sentiment straniu la acest gand. Incep sa vad totul ca pe niste fantasme efemere,gata sa se destrame la prima suflare de vant. Imi intind mainile si le privesc. La ce ma zbat atata? De ce ma agat de viata cu atata disperare?'' ''Imi vine sa plang,dar si daca as plange,nu ar veni nimeni sa ma salveze..''''Aproape totul cade prada uitarii..Si acest mare razboi,si mortii care nu se vor mai intoarce niciodata,toate ajung sa apartina unui trecut indepartat. Viata de zi cu zi pune stapanire pe noi si multe lucruri importante sunt impinse inafara mintii noastre ca niste stele vechi si inghetate. Sunt prea multe amanunte care ne framanta gandurile cotidiene,prea multe lucruri pe care le avem de invatat. Deprinderi noi,cunostiinte noi,tehnici noi,cuvinte noi..Si totusi,oricat timp am lasa sa treaca,orice s-ar intampla pe parcurs,sunt evenimente care nu se uita niciodata.Sunt amintiri care raman neclintite inlauntrul nostru,ca o piatra de temelie.'' ''realitatea plina de zgomote ne inconjoara..''''Lumea se schimba de la o zi la alta..Vine dimineata,dar lumea nu mai e aceeasi de ieri..dumneata nu mai esti acelasi Nakata de ieri..''''Traiesc intr-o lume in care lucrurile se naruie,inimile se schimba la nesfarsit,iar timpul trece fara incetare..''''sa intrebi e o rusine de moment,sa nu intrebi e o rusine de o viata..''''prezentul pur este avansul nesimtit al trecutului care inghite viitorul''''lumea e interesanta tocmai pt ca lucrurile nu se intampla asa cum vrei..''''amintirile te incalzesc pe dinauntru,dar in acelasi timp,te si sfasie..''''daca vrei ca totul sa fie drept,nu ai decat sa te muti intr-o lume facuta cu echerul..'' ''imi vine sa plang, dar si daca as plange, nu ar veni nimeni sa ma salveze..'' ''Hei tataie! Tataie! E incendiu! Inundatie! Cutremur! E revolutie! A venit Godzilla! '''' Kafka pe malul marii'' - Haruki Murakami

''Ma facea sa temur,ma atragea cumplit..''''Poti provoca cuiva o durere din care sa nu-si mai revina toata viata, nu stiam ca simpla existenta a cuiva poate produce uneori suferinte de nedescris..''''La sud de granita,la vest de soare''- Haruki Murakami

''Adesea cei ce se iubesc se tin de mana si viseaza impreuna la fericirile viiotare. Dar,cat vor trai ei,nu vor avea fericire mai mare ca in clipa aceea cand mainile li se impletesc si visele li se intrepatrund..''''intelepciunea la 20 de ani este sa nu fii intelept''''oare nenorocirea e cea care ma cheama sau eu sunt cel care cheama nenorocirea..?''''la 12 ani,inca mai credeam ca ,dintre fiare si oameni,cele dintai erau cele mai daunatoare'' ''Leon Africanul'',de Amin Maalouf

"Toate se topesc in acelasi aer, innebunite de exces.Daca ai lua loc in cer,pe un fotoliu, te-ai uimi de cata nebunie urca, sfasiata de neputinta , cat vis se revarsa peste marginile fiintei, cat iad scapa din granita formei omenesti, ce aburi inunda firmamnetul , cat de asemanator pier- in acelasi miros- destinele.In agonia unei clipe de constiinta. Viata arde manuscrise din regnuri mereu mai greu de apropiat.Parca a orbit si cerul si nu mai stie nici ce-i de vazut, nici ce-i de voit, nici ce-i de ales... . Un valmashag.O devalmashie.O groaza de puritate, de simplicitate si de alcatuitorii si purtatorii lor,Traiesti in pielea unei divinitati care nu a fost imaginata, construita , trimisa in lume niciodata..Nici o surpriza , nici macar o jalnica surpriza nu a fost trimisa in rezerva, pt eventualitatea unei propozitii ireale. darmite pt o viata improbabila...Am obosit imaginandu-ma.Am ostenit sa nu vorbesc despre ce ma asteapta .Tacerile mele.Declaratiile mele eliptice, nervoase,maladive...Toate intrarile mele in real s-au terminat demult, altfel as putea zice, aici ca si aiurea, ca ...normal,penibil si de inteles mi-am dorit sa iubesc viata simplu,banal, ca orice fiinta ce poate spune firesc " iubesc viata!"A.C.Iordache

''lumea se zguduie puternic,se rupe si se naruie,apoi,pret de o clipa,dispare..totul se transforma intr-o pulbere pura,care se risipeste in toate directiile.apoi lumea se recladeste.o noua substanta ne imbraca.totul se petrece cat ai clipi din ochi...'''' In noapte '' -Haruki Murakami

''Primul atom de pe pamant ,ciocnindu-se cu un alt atom,a dat nastere lantului de evenimente care au condus ,in mod mecanic la aparitia mea aici,pentru a pasi in bezna acestei planele ciudate prin mijlocul multimii de tineri imbatraniti,sositi aici de pretutindeni si din toate timpurile,indreptandu-ma spre o coliba din lemn de bambus,unde ma asteapta singuratatea,vinovatia si mustrarile de constiinta,toate inutile din punct de vedere logic,si totusi, inevitabile''Lumea fluviului-Philip Jose Farmer

"Din haos Doamne-am aparut, Si m-as intoarce-n haos, Si din repaos m-am nascut, Mi-e sete de repaos"M. Eminescu...

Niciun comentariu: