duminică, 16 noiembrie 2008

Poemele Luminii


Lucian Blaga - poet , filozof si pot afirma unul dintre ZEII POEZIEI ROMANESTI , idol si preferatul meu .

" intelegerea si judecarea adecvata a operei lui Lucian Blaga implica patrunderea pana la fondul ireductibil al personalitatii lui , adica pana la acele elemente care configureaza modul sau particular de a vibra in fata lumii ."

"EU NU STRIVISESC COROLA DE MINUNI A LUMII"-
Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
si nu ucid cu mintea tainele ,
ce le-ntalnescin calea mea in flori ,
in ochi, pe buze ori morminte .
Lumina altora sugruma vraja nepatrunsului ascuns in adancimi de intuneric ,
dar eu ,eu cu lumina mea sporesc a lumii taina
si-n tocmai cum cu razele ei albe lunanu micsoreaza ,
ci tremuratoaremareste si mai tare taina noptii,
asa imbogatesc si eu intunecata zare
cu largi fiori de sfant mistersi tot ce-i ne-ntelesse schimba-n ne-ntelesuri
si mai marisub ochii mei-caci eu iubescsi flori ,
si ochi si buze si morminte
Motoo : "OPRESTE TRECEREA . STIU CA UNDE NU E MOARTE, NU E NICI IUBIRE , _ SI TOTUSI TE ROG : opreste , Doamne , Ceasornicul cu care ne masori destramarea . "

Niciun comentariu: