duminică, 9 noiembrie 2008

Semnificatia culorilor


Tot ce ne inconjoara are o culoare, un parfum sau un sunet. Am fost tentati deseori sa ne intrebam care este culoarea care ni s-ar potrivi...si nu am gasit intotdeauna raspunsul sau daca l-am gasit nu am fost intotdeauna multumiti de el. Se stie ca fiecarei persoane i se potrivesc doar anumite culori...si asta deoarece fiecare culoare potenteaza cate un tip de personalitate.Rosu -scoate in evidenta sensibilitatile observatorului, fiind deci o culoare foarte puternica. De aceea rosul capteaza foarte repede atentia. In acest caz se recomanda ca persoanele care opteaza pentru o imbracaminte de aceasta culoare sa fie stapane pe sine si nu prea timide. Totodata, rosul este si culoarea pasiunii, insa el nu trebuie folosit in exces.Rosu are un efect stimulator general, provoaca, incita la actiune, indeosebi in plan psihomotor, stimulator intelectual. El este o culoare specifica tipului activ, autonom, locomotor, competitiv, operativ.Rosu simbolizeaza caldura, foc, pasiune, entuziasm si agresiune. El poate mari presiunea sangelui si ritmul respiratiei. Are efectul de a stimula oamenii sa ia decizii in mod rapid si creste sperantele.Este indicat ca atunci cand aveti de dus la capat un proiect amanat sa purtati haine de culoare rosie.Trebuie precizat si faptul ca cuvintele si obiectele care au culoarea rosie sunt imediat observate. Ele sunt deseori utilizate in decorarea interioarelor. Se stie ca in ceea ce priveste masinile exista o corelatie intre culoarea rosie si rata furturilor. Rosu este o culoare foarte intensa care naste sentimente extreme. Hainele rosii pot da senzatia de putere, dar si pe cea de conflict, agresiune.Culoarea rosie ar trebui folosita doar pentru a sublinia ceva si nu ca o culoare principala. Incaperile in care predomina culoarea rosie creeaza nervozitate. in incaperile in care se foloseste doar sporadic rosu oamenii pierd sirul timpului, motiv pentru care se intalneste des in cazul casinourilor si barurilor. Şi restaurantele utilizeaza adesea rosu pentru a-si atrage clientii si pentru a le stimula apetitul.

Niciun comentariu: