marți, 11 august 2009

Visam...dar la ce?


De cate ori, nu ne lipim nasul/fruntea de geamul ferestrei din camera, de la birou?
Unii o fac chiar in timp ce conduc, sau chiar in timp ce se afla in pat. Altii isi induc aceasta stare de visare, doar ca sa mai treaca timpul.
Dar ce ne impinge spre acest proces de contemplare? Dorul, culpabilitatea? Lipsa sau abundenta? Dorinta sau singuratatea? Slabiciunea sau frica?
V-ati gandit care este factorul care va aduce in aceasta ipostaza? Sau pur si simplu v-ati lasat purtati de val...
Oare ce s-ar intampla daca nu am mai visa? Se spune din batrani, ca cel ce nu viseaza, nu traieste. Asa sa fie? Doar un suflet gol nu mai are puterea de a visa? Sau pur si simplu, ne ancoram prea mult in cotidian, ne plafonam in cea rutina zilnica si uitam sa mai evadam?
Da, se spune ca este o metoda foarte folosita pentru a evada. Unii se inchid in ei, altii prefera sa viseze, altii prefera sa evadeze la propriu... fie cu masina, fie cu motorul, fie cu trenul, etc. sunt destule modalitati de a evada. Dar pentru ce? Doar cateva momente de “libertate”?
Si iar ajungem sa ne lovim de acelasi banal cliseu... “viata e facuta din momente, din clipe, din secunde”
Ne refugiem in visare, ne refugiem in noi, ne refugiem in muzica, ne refugiem in citit, ne refugiem in natura... . NE REFUGIEM!!!

4 comentarii:

mace spunea...

ma regasesc in articolul tau pentru ca astazi mergand cu autobuzul, m-am lasat asa intr-o stare de contemplare cu capul pe geam si priveam la masinile de jos care mergeau si ele alene ca doar deh era ora de trafic... si da! avem nevoie de asemenea momente.... avem nevoie sa visam... pentru ca daca am sta ancorati numai in realitatea cotidiana... ne-am bloca, ne-am impiedica, poate nu am mai evolua

Hai sa visam... frumos!

Anca spunea...

Un proverb englez spunea ca visele nu sunt acele lucruri ce apar cand dormim, ci care nu ne lasa sa dormim!

Cristina spunea...

@Mace: Fara vise am fi niste oameni "morti sufleteste", care totusi traim, doar ca sa nu murim...
@Anca: Nu neaparat cand dormim, putem visa si cu ochii deschisi!

Andrei Răduţu spunea...

Eu cred ca visam tocmai din dorinta de a implini acele lucruri pe care ni le dorim atat de mult...