joi, 5 februarie 2009

Despre carti


Se spune despre carti ca ar fi prieteni buni.E adevarat ca din ele putem invata multe si ca prin intermediul lor primim raspunsuri uneori chiar si la intrebarile care bine ascunse in noi nici macar nu stim ca sunt acolo.Cartile ne ghideaza viata intr-o oarecare masura. Cartile stabilesc uneori un standard a cum ar fi frumos si interesant sa reactionam sau a ceea ce e romantic.Cartile ne ofera pe tava minunatii pe care le-am cerut sau nu si niciodata nu ne cer nimic inapoi.Suna a relatia perfecta!Insa,comunicarea cu Prietena Carte este limitata...Prietena Carte ne ignora existenta si cu toate acestea ne captiveaza,ne prinde in mreje ca o sirena pe malul marii si ne poarta spre tarmuri necunoscute,pe taramurile pe care ea vrea sa ni le dezvaluie.
Ce face o carte interesanta?Cum alegeti o carte?Ce apreciati cel mai mult la o carte?Stilul, dinamica, faptul ca lasa ceva in urma?Ce a-ti invatat din carti?Si de ce nu, ce carte cititi acum si care este cartea voastra preferata?Eu una caut in carti sensibilitatea si sa raman cu ceva,o invatatura de viata,o pilda,o imagine... ceva,cat de mic,care sa-mi lumineze pe mai departe cararea...

3 comentarii:

Elena Lența spunea...

Mie-mi place tare mult sa citesc. Aici, in Portugalia, foarte putine persoane le place sa citeasca, dar nu pot intelege de ce.

Elena Lența spunea...

nu prea am înţeles de ce spuneţi că Cartea ne ignoră?!?
poate mai bine zis că noi ignorăm cartea, nu?
Eu cred că într-o carte putem să imagnăm ce vrem, doar nu toate persoanele se gândesc în acelaşi mod ori la aceleaşi lucruri, mai ales scriitorul şi cititorul.
Şi susţin că atunci când scriitorul vrea să scrie ceva, de multe ori nu-i vin cvintele potrivite, şi trebuie să scrie în alt mod. Aşa că nu trebuie să ne limităm doar la ceea ce e scris, dar, de ce să nu luăm zborul cu imaginaţia?

Anonim spunea...

Din pacate nu foarte multi adora sa citesca nici aici la mine,in Romania.Probabil cativa dintre ei nu inteleg ceea ce citesc si renunta cu usurinta,o alta parte considera ca isi pierd timpul citind,asa ca se refugiaza in alte lucruri nesemnificative,motive tot exista...
Cand am spus ca cartea ne ignora m-am referit ca noi nu ne identificam cu aceasta si ne simtim astfel ignorati.Avem asteptari mari de la o carte care am auzit ca e "buna",apoi ne apucam sa citim si ne simtim un pic dezamagiti.Vrem sa se termine altfel si din pacate cartea are alt deznodamant.In acel moment simtim ca,cartea "ne-a ignorat" asteptarile.
Daca 20 de persoane ar citi aceeasi carte,iti spun eu ca ar exista 20 de percepti diferite.Iar la capitolul imaginatie nu toata lumea e capabila "sa imagineze" ceva.
P.S Renunta la pers a-3-a(SPUNETI) din prima ta fraza.Aici suntem ca intre prieteni!
Cu acelasi respect,
Cristina