luni, 2 februarie 2009

La moartea mea


Îmi propusesem să nu vin la moartea mea,
Gândindu-mă cu nonşalanţă
La toate implicaţiile propriului gest…
Mă hotărâsem să particip la funeralii
De la distanţă...
Sub forma unui nor bezmetic,
Rătăcitor sub vânturi
Dar debordând de personalitate
Sau poate surâzând pe aripile unui vultur cinic…
Îmi propusesem să transform evenimentul trist
Într-o petrecere,
Într-o orgie,
În ceea ce am fost,
În ceea ce mi-aş fi dorit să fiu
Şi în ceea ce nu am reuşit să fiu niciodată…
Îmi propusesem să-mi spionez toate amintirile,
Toate minciunile,
Duşmanii-prieteni şi prietenii-duşmani,
Potecile de munte pe care am umblat
Şi tavernele unde,uitând de mine
Îmi imaginam că sunt născut
Sub o zodie norocoasă...
Îmi propusesem multe...
Chiar şi să nu vin la moartea mea.
Şi totuşi, prezenţa a fost obligatorie...

Niciun comentariu: