duminică, 17 mai 2009

Tu esti cel care decide!


Homer din Farrago voia un destin,in groapa de gunoi, cand a vazut o stea cazatoare si-a pus dorinta asta...
In sat erau multe exemple de "destin".El intelegea prin destin o aglomerare de intamplari mai neobisuite, o insiruire de intamplari care poate fi povestita dupa ani cu concluzia "nici ca se putea altfel".....
"Cand esti pe drum si mergi undeva, chiar daca nu stii unde te duci, poti totusi s-o iei la stanga, sa cotesti la dreapta, sa faci cale intoarsa, te poti opri sa-ti faci nevoile sau sa admiri peisajul, viitorul e inainte. Dupa aceea, cand te uiti inapoi, ai libertatea sa-ti spui: am urmat cutare drum, era singurul potrivit pentru mine. Sau: as fi putut alege altul si as fi ajuns altundeva. Tu esti cel care decide. Nu exista cineva care sa-ti spuna ca drumul tau e de dinainte stabilit sau ca nu e. Nu esti decat tu. Tu esti cel care hotarasti sensul calatoriei"
"Viata este totusi ciudat alcatuita. Trec uneori luni de zile fara ca ceva special sa opreasca roata masinii timpului si, dintr-o data, fara nici un avertisment, viata se zburleste, evenimentele se aglomereaza, roata incepe sa se miste din ce in ce mai repede si timpul prezent devine scena unei incurcaturi de nedescris."

Mi-a placut cartea. [ Farrago - de Yann Apperry ]
De ce?
N-as putea spune exact...m-a facut sa ma gandesc la unele lucruri, poate prea putin importante din punct de vedere al cotidianului,ce conteaza!?
Poate mi-a placut datorita numelor: Homer, Fausto, Ophelia...
Poate mi-a placut din cauza ca personajele principale erau un vagabond si o femeie dintr-un bordel, poate pentru ca el, in final, devenise poet, poate mi-a placut happy-endul, sau moartea lui Duke, intrebarea "oare viata este cel mai scurt drum intre nastere si moarte? Oare viata merge drept sau ocoleste?" - idee nascuta in fata unei harti, cu privire la traseul unui om - cu ocolisuri si cel al unei pasari -in linie dreapta.
Sau ideea buzunarului gaurit vazut ca o gaura in alta gaura.
M-a facut sa zambesc dorinta personajului de a merge la biserica sa aprinda o lumanare in memoria lui Albert Einstein.Cati dintre noi am aprins vreodata o lumanare in memoria lui Albert Einstein ?!
Poate mi-a placut faptul ca autorul subliniaza ca nu trebuie sa ai functii sau diplome sa poti gandi, sau poate autorul n-a vrut sa sublinieze asta si am inteles eu gresit...."mentorii" fiind un vanzator de bacanie si un negru care locuieste in groapa de gunoi n-as crede ca gresesc oricum, nu asta e important.
Sau mandria personajului, sau obiceiul de a incerca usa bisericii de fiecare data dupa lasarea intunericului sa-l contrazica preotul care spunea deseori ca usa bisericii este deschisa tuturor copiilor si necajitilor....(usa era inchisa)
Sau poate mi-a placut ca incerca sa gaseasca a opta fata a lucrurilor [putin ciudata ce-i drept]...
Nu e nici pe departe cea mai buna carte pe care am citit-o, iti lasa totusi ceva, ca orice carte de altfel, povesti de viata,nu cred ca exista vreo insiruire de cuvinte care sa nu-ti produca absolut nici o reactie.
Destinul...ce este destinul? ...sau, exista destinul? Cine stie,uneori destinul este confundat cu rostul nostru in viata sau or fi unul si acelasi lucru?

Niciun comentariu: